82-41-M/17 Animace a Game Art
Přijímací a talentové zkoušky se konají ve dnech 3.1.2024 (st) nebo 4.1.2024 (čt).
Konkrétní den bude určen pořadníkem podle doručených přihlášek.
Přihláška ke studiu na SUŠG ke stažení.
Charakteristika oboru
Na rozvoj počítačové grafiky, počítačového modelování a animace a tvorbu animovaných počítačových her a simulací reaguje SUŠG v Jihlavě přípravou nového ŠVP tak, aby odpovídal současným potřebám stále dynamičtějšího společenského i technologického vývoje. Vzniká tak na středoškolské úrovni úplně nový studijní obor Animace a Game Art.
Vzdělávací program Animace a Game Art využívá pro animaci jak klasických výtvarných technik tak rozvíjí vzdělávání založené na nových technologiích a s nimi souvisejících technických a uměleckých postupech, které vedou absolventa k tvůrčí samostatnosti, kreativitě a dobrému uplatnění na současném trhu práce.
Absolventi denní formy vzdělávacího programu Animace a Game Art mají potřebné vědomosti a dovednosti, které jim umožňují samostatně pracovat v oblasti výtvarné přípravy a realizace animovaných filmů a počítačových her a případně pokračovat ve studiích na vyšším typu škol. Absolventi jsou zejména připraveni k pokračování ve studiu na Vyšší odborné škole grafické v Jihlavě, kde díky propojení učebních osnov mohou být přijati rovnou do druhého ročníku.
Zaměření oboru
- kreslená a loutková animace
- počítačové modelování a animace
- digitální a klasická fotografie
- grafický design
- zvuková tvorba, práce v nahrávacím studiu
- tvorba jednoduchých počítačových her
- příprava na vysoké školy umělecky a humanitně zaměřené
Uplatnění absolventa
- výtvarník animovaného filmu
- animátor
- game artist (navrhování herní grafiky)
- výtvarník, grafik reklamních agentur nebo podnikových propagačních oddělení
- designér, modelář ve vývojových odděleních podniků
- učitel v mimoškolních uměleckých zařízeních
- další studium na vyšších nebo vysokých školách uměleckého zaměření.
PŘIJÍMACÍ TALENTOVÁ ZKOUŠKA SE SKLÁDÁ ZE:
- souboru domácích prací dosavadní tvorby, min. 20 vlastních prací (bez omezení tématu) fotografie, klipy, krátké animace, klasické techniky – malba, kresba, grafika, plastika, fotografie, apod.
- ústní zkoušky (obhajoba vlastních prací)
- testu (dějiny umění, literatura, kultura)
- talentové zkoušky: kreslený příběh podle zadání
model figury (postavy) z kresleného příběhu, krátký přepis příběhu (úprava žánru) povinná domácí práce