82-41-M/17 Animace a Game Art
Charakteristika oboru
Na rozvoj počítačové grafiky, počítačového modelování a animace a tvorbu animovaných počítačových her a simulací reaguje SUŠG v Jihlavě přípravou nového ŠVP tak, aby odpovídal současným potřebám stále dynamičtějšího společenského i technologického vývoje. Vzniká tak na středoškolské úrovni úplně nový studijní obor Animace a Game Art.
Vzdělávací program Animace a Game Art využívá pro animaci jak klasických výtvarných technik tak rozvíjí vzdělávání založené na nových technologiích a s nimi souvisejících technických a uměleckých postupech, které vedou absolventa k tvůrčí samostatnosti, kreativitě a dobrému uplatnění na současném trhu práce.
Absolventi denní formy vzdělávacího programu Animace a Game Art mají potřebné vědomosti a dovednosti, které jim umožňují vyprofilovat se pro jednotlivé specilizace v oblasti animovaných filmů a počítačových her a případně pokračovat ve studiích na vyšším typu škol. Absolventi jsou zejména připraveni k pokračování ve studiu na Vyšší odborné škole grafické v Jihlavě, kde díky propojení učebních osnov mohou být přijati rovnou do druhého ročníku.
Zaměření oboru
- kreslená, loutková, poloreliéfní a plošková klasická animace
- počítačové modelování a animace, 3D a 2D animace
- digitální fotografie
- základy scénáristiky
- základy režie animovného filmu
- práce v nahrávacím studiu
- tvorba jednoduchých počítačových her
- příprava na vysoké školy umělecky a humanitně zaměřené
Uplatnění absolventa
- animátor v klasické i digitální technologii
- game artist (navrhování herní grafiky)
- 3D modelář pro film i hry
- designér, modelář ve vývojových odděleních podniků
- učitel v mimoškolních uměleckých zařízeních
- další studium na vyšších nebo vysokých školách uměleckého zaměření.