82-41-M/17 Animace a Game Art

ČTYŘLETÉ STUDIUM ZAKONČENÉ MATURITOU

Charakteristika oboru 

Na rozvoj počítačové grafiky, počítačového modelování a animace a tvorbu animovaných počítačových her a simulací reaguje SUŠG v Jihlavě přípravou nového ŠVP tak, aby odpovídal současným potřebám stále dynamičtějšího společenského i technologického vývoje. Vzniká tak na středoškolské úrovni úplně nový studijní obor Animace a Game Art.

Vzdělávací program Animace a Game Art využívá pro animaci jak klasických výtvarných technik tak rozvíjí vzdělávání založené na nových technologiích a s nimi souvisejících technických a uměleckých postupech, které vedou absolventa k tvůrčí samostatnosti, kreativitě a dobrému uplatnění na současném trhu práce. 

Absolventi denní formy vzdělávacího programu Animace a Game Art mají potřebné vědomosti a dovednosti, které jim umožňují vyprofilovat se pro jednotlivé specilizace v oblasti animovaných filmů a počítačových her a případně pokračovat ve studiích na vyšším typu škol. Absolventi jsou zejména připraveni k pokračování ve studiu na Vyšší odborné škole grafické v Jihlavě, kde díky propojení učebních osnov mohou být přijati rovnou do druhého ročníku.

Zaměření oboru

  • kreslená, loutková, poloreliéfní a plošková klasická animace
  • počítačové modelování a animace, 3D a 2D animace
  • digitální fotografie 
  • základy scénáristiky
  • základy režie animovného filmu
  • práce v nahrávacím studiu
  • tvorba jednoduchých počítačových her 
  • příprava na vysoké školy umělecky a humanitně zaměřené

Uplatnění absolventa

  • animátor v klasické i digitální technologii
  • game artist (navrhování herní grafiky)
  • 3D modelář pro film i hry
  • designér, modelář ve vývojových odděleních podniků
  • učitel v mimoškolních uměleckých zařízeních
  • další studium na vyšších nebo vysokých školách uměleckého zaměření.

 

Práce studentů