82-41-M/05 Klasická umělecká tvorba

ČTYŘLETÉ STUDIUM ZAKONČENÉ MATURITOU

CHARAKTERISTIKA OBORU


Školní vzdělávací program KLASICKÁ UMĚLECKÁ TVORBA vychází z původního, dvaceti lety praxe ověřeného vzdělávacího programu Propagační výtvarnictví, realizovaného na SUŠG grafické v  Jihlavě. Úkolem střední umělecké grafické školy je nejen obecné rozvíjení talentu žáků pro práci výtvarnou a další studium na vysokých školách uměleckého směru, ale i rozvoj praktických dovedností a tradičního výtvarného řemesla. Žáci budou vedeni ke kreativnímu myšlení. Zpracováním konkrétních, z  praxe vycházejících úkolů a zadání by se měli připravit na různorodost výtvarných činností, se kterými se budou setkávat. S tím souvisí i příprava k teoreticko-analytické práci, která umožňuje pochopení a omezení daná zadáním úkolu dle potřeb zákazníka. Tento fakt odráží úprava učebních osnov předmětů, ale i zařazení předmětů nových. K největším změnám došlo v oblasti návrhové a realizační tvorby, kde se výuka bude provádět klasickými výtvarnými postupy, naopak teoretické předměty, důležité pro prohloubení klíčových kompetencí žáků, zůstanou zachovány ve stávající podobě. Lépe na sebe navazuje učivo jednotlivých předmětů a užší je zejména propojení teoretické a praktické výuky v oblasti technologické a návrhově - realizační.
 
ZAMĚŘENÍ OBORU
Výtvarně pojatý Školní vzdělávací program Klasická umělecká tvorba je až do druhého ročníku téměř shodně koncipován s ŠVP Grafický design, od tetího ročníku však umožňuje žákům profilaci dle volitených maturitních předmětů na 
  • kresbu
  • malbu
  • sochařskou tvorbu
  • uměleckou grafiku
UPLATNĚNÍ ABSOLVENTA
  • samostatný výtvarník
  • výtvarník reklamních agentur
  • výtvarník podnikových propagačních oddělení
  • výtvarník v tiskárnách a copy centrech
  • pomocný restaurátor
  • ilustrátor v tištěných médiích, nakladatelstvích
  • kulturní pracovník v muzeích a galeriích
  • kulturní pracovník ve veřejné správě
  • učitel v mimoškolních uměleckých zařízeních.
  • absolventi jsou schopni vést galerie, starožitnictví, poskytovat poradenské a kurátorské služby a věnovat se volné výtvarné tvorbě
  • absolventi mohou dále pracovat v divadle jako scénograf či vedoucí výpravy
  • absolventi mohou pokračovat na vyšších nebo vysokých školách humanitního zaměření (pedagogické fakulty, filozofické fakulty, jazykové školy, studium dějin umění a kultury) a samozřejmě též uměleckého či designového zaměření

 

Práce studentů